Al een tijdje terug bestelde ik artikelen om te verkopen voor de lancering van de app. Klanten die dat artikel kopen sponsoren dan direct de ontwikkeling van de app. Ik bestelde de artikelen bij de importeur in Nederland, die ze op zijn beurt bestelde in Duitsland. Het zou verzonden worden! De levertijd was een dag of 5, dus na twee weken werd ik wel wat zenuwachtig en mailde met de importeur. Dat was afgelopen maandag. Toen bleek dat het pakket al op 5 december verzonden was (vanuit Duitsland) Ze zouden het checken bij DHL.
Vanmiddag werd ik gebeld door een opticien uit Hengelo. Mijn pakket was per abuis bij hen bezorgd. Hmm. Hoe gaan we dit oplossen? Ik belde DHL. (nee, niet dee-haa-el zoals je in Nederland zou zeggen, maar die-eetsj-el. Op z’n Engels. we zijn tenslotte. Nouja) Het eerste heldere licht vroeg of ik het niet zelf op kon halen. Neen. Woont u niet in Hengelo? Neen dus. Nou, hij zou me doorverbinden met de klantenservice, deze gebrekkig Nederlands sprekende dame zei dat er geen pakket voor mij in het systeem stond. En al helemaal niet uit Duitsland. Ik moest maar contact opnemen met de verzender. Want ze begreep al helemaal niet waarom ik doorverbonden was met de helpdesk. Want ze helpen alleen de verzender. Dank u. Efficientje van een visstick.
Ik belde de opticien terug, want ik wil dat pakket snel hebben, het duurt al lang zat. Deze opticien vertelde me dat het pakket vorige week al bezorgd was. Ik begrijp niet helemaal waarom dat een week bleef liggen daar. Maar hij had ook niks kunnen zeggen. dan was mijn pakket definitief kwijt ben ik bang. Het adres van de opticien stond erop, maar de originele sticker was aan mij gericht. Bij DHL hadden ze wat labels verwisseld. want de bril die hij nodig had lag bij een andere opticien in de buurt, en zijn pakket lag weer ergens anders. Ik had helemaal niks gekregen, zelfs geen bril. De originele stickers zitten er nog op, die zou hij laten zitten en het pakket naar me opsturen. Ik vergoed hem dan de verzendkosten, en de importeur van de artikelen mag dan in conclaaf met DHL. veel succes Tim 😉
Ik had het misschien eerst met DHL uit moeten zoeken, maar dit was even de kortste klap om mijn artikelen zo snel mogelijk hier te krijgen.
Ik ben benieuwd hoe snel ik mijn pakket hier heb, ik hoop nog voor kerst.
Artikel binnenkort te vinden in de shop… Nog heel even wachten dus…
Ik las een poos terug bij iemand op de twitter dat een twitterberichtje met #dhl en wellicht ook nog #fail er voor zorgde dat ze razend snel terugbelden en het probleem op hadden gelost!
Succes!