Net als iedereen hebben wij een zorgverzekering, en daarbij nog een uitgebreide aanvullende verzekering. Toen Gijs van baan wisselde moest hij op zoek naar een andere verzekering voor hem, en nu staan we gezellig samen op 1 polis.
We betalen een x bedrag aan eigen risico, en we ontvangen af en toe een rekening, hoeveel en waarvan je moest betalen.
De IUI behandelingen werden vergoed, dat had ik van tevoren goed nagevraagd.
1 Februari vond er een inseminatie plaats, en die mislukte helaas.Vandaag, bijna negen maanden later, hoe toevallig, de rekening van.
Ruim 430 euro kostte de behandeling, en het kwam neer op 60 euro en een beetje eigen risico, dat wat ik dus zelf moet betalen.
En dat was behoorlijk schrikken.
Om nu, na bijna negen maanden, nog even de rekening gepresenteerd te krijgen van een mislukte IUI behandeling.
Als alles wel goed gegaan was hadden we dus gewoon bijna papa en mama kunnen zijn!!!
Nu kunnen ze natuurlijk niet gelijk de declaraties verwerken, dat begrijp ik.
Maar het zou fijn zijn als hier een andere oplossing voor gevonden zou worden.
Dat je niet zo lang na de behandeling, wéér met je neus op de feiten gedrukt wordt dat het niet gelukt is.
Ik kan me voorstellen dat er meer situaties zijn waarin het erg pijnlijk is om achteraf nog met de rekening geconfronteerd te worden.
Ik heb de verzekering een mail gestuurd waarin ik mijn ergernis uit.
Hopelijk krijg ik er ook een serieus antwoord op terug….
en geen “ja sorry we kunnen er niks aan doen/veranderen…”
Ja dat is even een klap na inderdaad….
XxX
Oh dit begrijp ik heel goed. Ik kreeg na mijn miskramen ook maanden later evaluaties over hoe de zorg van de poliklinische ingreep was geweest. Zo pijnlijk.
Ja dat is een hard gelach…daar zit je uiteraard niet op te wachten.
Wens je verder wel een fijne zondag hoor!
Jeetje, dat komt dan wel even hard over zeg… Wel vreemd dat er zoveel maanden overheen zijn gegaan voordat je de rekening kreeg. Je zou toch denken dat ze dit wel wat sneller kunnen verwerken? Hopelijk krijg je een mailtje terug van de zorgverzekeraar.
Voor nu een fijne zondag!
liefs Insoon
Zo dat lijkt me inderdaad niet echt fijn… Hoop dat ze er een andere oplossing voor vinden
Kan me goed voorstellen dat het best heftig is om zolang daarna nog wat te horen.
Fijne zondag.
Ik ben benieuwd wat je zorgverzekeraaar als antwoord zal geven op jouw email. Wat een nare ’toevalligheid’.
Fijne zondag toch nog!
Ik vind het behoorlijk slordig .. 9 maanden, tjonge. Gelijk hoor dat je een mail stuurt, ze mogen daar best rekening mee houden, ze gaan met mensen om.
Succes meis
Elise
Ergelijk hé, dat er en rekening komt dat weet je.. maar doe dat dan inderdaad op het moment dat je toch die poging nog aan het verwerken bent.. en niet zo laat zodat je met een ‘papercut’ alles weer open legt!
Liefs Natasja
Ach….ja dat zijn nare dingen
Groot gelijk dat je daarop hebt gereageerd….Misschien kunnen ze dat in de toekomst wel vermijden….dan heb je t in ieder geval niet voor niets gedaan ….
Knuffel voor jou !!
Groetjes Sophia